Rubriky
Ze života

Pět starých vozů, které se i dnes vyplatí koupit

Ne všichni řidiči jsou zastánci nejnovějších vozů. Stále se najdou i takoví, kteří spíše ocení jízdní vlastnosti a design, kterého se jim dostane se starším ojetým, ale kvalitně zpracovaným modelem, který i po letech jezdí stále skvěle. Jakých pět vozů se určitě vyplatí mít v garáži?

1) BMW M3 E30

Zapomeňte na veškeré moderní technické pomůcky jako je ABS, ESP a další přebytečná elektronika. S tímhle bavorákem je zábava jezdit i po více než 20 letech od ukončení výroby. S řízením tohohle vozu vám nikdo a nic nepomůže – zkrocení řadového čtyřválce s výkonem 300 koní je pouze na vás. Tento vůz má navíc i po tolika letech stále okouzlující design – čtyři kulaté světlomety, hranaté linie, decentní spoiler, minimalistický interiér, a samozřejmostí jsou také elektrony.

2) Ford Sierra RS Cosworth

Pokud někde uvidíte zachovalou Sierru ve verzi Cosworth na prodej, neváhejte a jděte do ní. Tento vůz se dostal na silnice díky pravidlům motoristických soutěží – aby mohl závodit, musel se vyrobit určitý počet kusů sériově pro běžný provoz. Proto se mezi běžné řidiče dostala tahle bestie s vylepšeným motorem Cosworth, řadovým čtyřválcem o výkonu až 225 koní. Design má i po letech stále své kouzlo, zejména pokud je postavený na kvalitních alu kolech.

3) Audi Quattro

Tento model z produkce Audi se stal legendou na poli rallye. Stejně jako u předchozího zmíněného Fordu, i Audi muselo pustit určitý počet vozů do běžného provozu, aby vůz dostal homologaci pro závody. Vůz je poháněn řadovým pětiválcem, který ve své nejsilnější variantě dosahoval výkonu 220 koní a maximální rychlost se vyšplhala až na 230 km/h. Jde o první Audi vybavené pohonem čtyř kol. Nezbytným doplňkem jsou také hliníková kola.

4) Audi 80

A u Audi ještě na chvilku zůstaneme. Model 80 je předchůdcem dnešní řady A4, a i v dnešní době je ceněn pro svou dlouhou výdrž a kvalitu zpracování, zejména pak poslední dvě vyráběné generace B3 a B4. Jde o poměrně těžké auto, což je někdy poznat při rozjezdu, ale ve vyšších rychlostech jde o velmi svižný vůz, zejména pokud narazíte na benzínovou verzi s 1.8 motorem, nebo o přeplňovaný diesel s motorem o objemu 1,9 litru. Design ani po letech neurazí, zvlášť když standardní plecháče nahradíte hezkými elektrony.

5) Volkswagen Golf Mk2

A i u posledního vozu našeho seznamu zůstaneme v Německu. Konkrétně u Golfa druhé generace. Ačkoliv se může zdát, že jde o úplně obyčejné auto, není tomu úplně tak. Dvojkový Golf, zejména pokud je vybaven motorem s objemem 1,8 litru, je stále živé, lehké a zábavné auto. Pokud se mu věnuje dostatečná péče, je i po letech jako nové, a jde o vyhledávaný model i mezi příznivci tuningu. Někteří se do něj pokouší tajně namontovat silnější motory z jiného vozu, což ale rozhodně nedoporučujeme. Raději než rychlostí oslňte okolí vzhledem, a pořiďte si na svého Golfa dokonale padnoucí alu kola.