Rubriky
Marketing Ze života

Předváděcí akce aneb umění manipulace

předváděcí akceNeustále se setkáváme s akčními předváděcími zájezdy, jsou většinou zaměřeny na starší lidi, kteří jsou bohužel důvěřivější a náchylnější než-li ti mladí. Tato vlastnost je dána především tím, že starší lidé se více sociálně izolují a pokud s někým naváží kontakt, snadno podlehnout pokušením.

Již nějaký čas mne zajímalo kolik zhruba vydělávají pořadatelé podobných zájezdů… jak jsem zjistil, je to velice výnosný business. Běžná firma, která pořádá po celé republice podobné zájezdy, předváděcí akce apod. má denní obrat několik stovek tisíc korun (obchodníci obvykle prodávají produkty s 300-400% navýšením). Dnešní článek bych ale chtěl více zasvětit psychologickým technikám, jenž využívají opravdu znalí lidé, kteří na akcích „přednášejí“.

Pravdou je, že velikým pomocníkem při prodeji je psychologie. Na akcích se běžně starší lidé setkávají se sofistikovaným, předem promyšleným a naplánovaným chováním pořadatelů, je jedno jestli jsou to muži nebo slečny kteří do potenciálních klientů hustí celý den to, jak je výhodné a skvělé zakoupit právě jejich výrobek.

Tito pořadatelé často využívají technik [ já ti dám, ty mi dáš]… spočívá v tom, že starší lidé jezdí obvykle na zájezdy za velice lákavé ceny a navíc získají dárky. To je pro účastníky zájezdu jistě velice příjemné a atraktivní, ovšem dokud pořadatel nezačne říkat věty typu „Brzy již tyto zájezdy skončí, každý chytrý pochopí a nebude se ptát proč tomu tak je, pokud si na zájezdech lidé nic nekupují a pouze jezdí kam to jen je možné, nasytí své žaludky za cizí peníze a finančně tyto firmy vysávají, tak se to prostě nedá finančně zvládat, lidé jsou jak pijavice! Nechci Vám nic nabízet, ale…
Dalo by se zajisté pokračovat, jelikož mají vybranou cílovou skupinu starších lidí, nezapomenou postrašit tyto lidi nějakou závažnou nemocí „Nechci Vás strašit, ale rakovinu má téměř každý z nás / klouby bolí každého z nás a je to čím dál horší… tento skvělý výrobek Vám opravdu pomůže na….“

Nechci Vás strašit ale… -> nenápadné postrašení, které je efektivnější než kdybychom řekli to co máme na mysli narovinu
nasytí své žaludky za cizí peníze… -> účastníci nabudou pocitu, že jsou jen přítěží a pouze někoho finančně vysávají, cítí potřebu oplácet tuto velkorysost

Dalším skvělým trikem je rozdělit skupinu lidí na několik částí. Například ti kteří si výrobek koupí a ti kteří neutratí ani korunu navíc, ten pocit, že já si nic nekoupil a ti druzí v autobuse ano… budou na mne blbě koukat a něco si šeptat… ,,bude to strašná cesta“. To je další důvod proč nakoupit, pokud se to vše zkombinuje ještě například s upřímností ,,jistě nejste hloupí, tento výrobek Vám nepomůže za noc zbavit se všech potíží, ale pokud jej budete správně a pravidelně využívat, pomůže Vám, to Vám mohu zaručit!“, mají pořadatelé našlápnuto na zajímavý zisk.

Co s tímto mohou většinou staří lidé udělat? Pokud byla smlouva podepsána pod nátlakem, nebo dotyčný byl rozrušený, trpí nějakou psychickou poruchou apod., lze od smlouvy odstoupit pokud má nějaký důkaz, kterým může být svědek a nebo nějaký posudek od psychologa.
Pokud neuplynula doba 14ti dnů od zakoupení, je možné odstoupit od smlouvy. Jakýkoliv podomní prodej, nebo prodej na předváděcích akcích se řídí samozřejmě zákonem, který stanovuje 14ti denní lhůtu na odstoupení od smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být písemné!

Společnosti, které se zabývají podomním prodejem nebo předváděcími akcemi dostávají velice často pokuty od ČOI (české obchodní inspekce) obvykle za klamavou reklamu a zakázané obchodní praktiky. Není totiž ani výjimkou zastrašování na podobných akcích ,,kdo si nic nekoupí, není vyloučeno že nedostane oběd“!

 


Na tomto prvním videu je krásně vidět nátlak. Babičky nás vždy chtějí nakrmit, mají zafixováno, že se musejí dobře postarat o celou rodinu a udělají pro to vše… když jim někdo vsugeruje to, že vše co dělají je špatné, že to musejí dělat jinak, lépe… pravděpodobně to vyzkoušejí (řízek -> jiná příprava)

3 reakce na „Předváděcí akce aneb umění manipulace“

Podobné techniky sú veľmi využívané, dobrý rečník nemá problém zapôsobiť a vytiahnúť z vrecka dôchodcu nemalé peniaze.

letáčiky na podobné zájazdy chodia veľmi často aj k nám domov do schránky, tie ceny sú až veľmi lákavé ba priam až podozrivé, častokrát sa tam píše že dostanete aj obed zadarmo a k tomu ešte aj nejaký super darček a pritom to je všetko ZADARMO 😀 😀

ano, zadarmo. Zadarmo a dobrovolně dám někomu všechny své úspory, je mi z toho zle, velebnosti.

Komentáře nejsou povoleny.